SS | destek@abanozmedya.com | Trabzon loading
doka@doka.org.tr | 444 8 290
Trabzon, Siber Vatan Programı'nda Zirveye Çıktı
Blue Gates Projesi Açılış Toplantısı Yapıldı
Ata Tohumu İçin Uluslararası İşbirliği
Tohum Koruyucuları Projesi Tanıtıldı...
Dünyanın En Büyük Organizasyonu UTMB Rize’de Yapılacak
08 Temmuz2019
Online Beceri Değerlendirme Aracı Projesi’nin Web Sitesi Açıldı

Avrupa Birliği Komisyonunca yürütülen ve 35 ülkeye açık olan EaSI Programı, “Upskilling Pathways” teklif çağrısı altında Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) ve Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) ortaklığında hazırlanan ‘Online Beceri Değerlendirme Aracı Projesi’nin Web sitesi https://onlinebeceri.com/ adresiyle hizmete açıldı.

Hakkımızda, hedefler, aktiviteler, beklenen çıktılar ve iletişim başlıklarının yer aldığı https://onlinebeceri.com/ adresini ziyaret edenler, proje hakkında ayrıntılı bilgilere rahatlıkla ulaşabiliyor.

Online Beceri Değerlendirme Aracı Projesi, AB Komisyonu İstihdam, Sosyal Alan ve İçerme Genel Müdürlüğü ve DOKA arasında, “VS/2019/0127” sözleşme numarası ile imzalanarak 01.04.2019 tarihi itibariyle başlamıştır. Toplam 326.342,86 Avro bütçe ile yürütülecek olan projede; 11 iş paketi 18 aylık proje süresince uygulanarak tamamlanacaktır.

Proje içerisindeki iş paketlerinin bazı ana başlıkları kapsamında aşağıda yer alan çalışmalar gerçekleştirilecektir:

  • 500 kişilik örneklem üzerinden saha araştırması ve analizler
  • 40 kişiye ölçme ve değerlendirme aracı kullanımı üzerine eğitim verilmesi
  • 1 Adaptif, Online Ölçme-Değerlendirme Aracı Hazırlanması
  • Yerel Çalıştay ve Toplantılar
  • Proje çıktılarının Uluslararası bir kongrede sunumu

Proje kapsamında, düşük düzeyde yeterlilik/ beceri sahibi yetişkinlerin veya ilgili hallerde, ülkeler tarafından tespit edilen öncelikli hedef grupların, okur-yazarlık, sayısal okuryazarlık ve dijital okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesine yönelik web tabanlı, adaptif bir değerlendirme materyali geliştirilecektir.

Değerlendirme materyalinin, düşük düzeyde yeterlilik/beceri sahibi yetişkinlerin hangi beceri türlerinde (okur-yazarlık, sayısal okuryazarlık ve dijital okuryazarlık becerileri), hangi beceride olduklarını ve hangi becerilerini geliştirmeleri gerektiğine dair bilimsel ve nesnel bir rapor sunulacaktır. Rapor sonucunda bireylerin okur-yazarlık, sayısal okuryazarlık ve dijital okuryazarlık becerileri alanlarındaki mevcut temel ve üst düzey becerilerine ilişkin öğrenme eksiklikleri tespit edilecek ve belgelendirilecektir.

Okur-yazarlık, sayısal okuryazarlık ve dijital okuryazarlık becerilerinde mevcut olan öğrenme eksiklikleri tespit edilen bireylerin özel ihtiyaçlarına uygun bir öğrenme yönteminin tasarlanması da gene bu proje ile ortaya çıkacak araçların kullanımı ile mümkün olacaktır.

Ayrıca, projede gerçekleştirilecek olan materyali çevrimiçi (online) olduğu için zaman ve mekan kısıtlı olmadan kolaylıkla erişim sağlanabilecektir.

Galeri
KAYS
KAYS
DUYURU/İLAN
DUYURU/İLAN
Yatırım
YATIRIM
BİLGİ EDİNME
BİLGİ EDİNME
Uzman Görüşü
UZMAN GÖRÜŞÜ
Kalkınma Kütüphanesi
KALKINMA KÜTÜPHANESİ
Kalkınma İdareleri
KALKINMA İDARELERİ
Faydalı Linkler
FAYDALI LİNKLER
DOKA ROOF
DOKA ROOF
22
Paz
Ara2024